Spørgsmål & svar

Her finder du ofte stillede spørgsmål omkring Klarna

 
  Sådan gavner Klarna din forretning

 
 

Kan Klarna Checkout anvendes i Danmark

Nej, Klarna Checkout understøttes for nuværende ikke fra Klarnas side i Danmark, men der arbejdes på det. Et forsigtigt bud på dette er engang i 2016.

Pt. kan Klarna Checkout anvendes i Sverige (SEK), Finland (EUR), Norge (NOK), Tyskland (EUR) og Østrig (EUR).

Kan jeg få Klarna Checkout på DanDomain Webshop 8 ?

Nej, foreløbig understøtter integrationsløsningen kun Klarna Faktura (14 dages netto) og Klarna Konto (delbetaling), men det forventes at Klarna Checkout er klar til DanDomain i Q1, 2018.

Eksisterende abonnementskunder på nuværende løsning, opgraderes automatisk, mod et mindre gebyr, såfremt dette måtte ønskes.

Kan kunderne betale med Klarna fra smartphones (mobile enheder)

JA, modulet understøtter betalinger foretaget fra smartphones, hvor layoutet er tilpasset små skærme.

Kan både virksomheder og private betale med Klarna Faktura?

JA, modulet tillader både private (CPR) samt virksomheder (CVR), at betale med Klarna
Faktura, hvor de får en faktura med 14 dages kredit, og dermed modtager varen, før de reelt
set skal betale det fulde beløb. Denne metode understøttes af din standard Merchant aftale, og
kræver derfor ikke en særskilt merchant aftale med Klarna.

Kan både virksomheder og private betale med Klarna Konto?

JA, vores modul understøtter både betaling via indtastning af CPR (private) samt CVR nummer
(firma). Sidstnævnte kræver dog dels, at din Klarna Merchant aftale understøtter salg til B2B, da
der som oftest afregnes i andre betalingsperioder for virksomheder samt at det pågældende leveringsland understøtter Klarna Konto til B2B kundegruppen. Kontakt venligst Klarna direkte, for nærmere info herom.

Hvilket gebyrer betaler jeg til Klarna?

For nærmere info, henviser vi til www.klarna.dk eller salgsafdelingen hos Klarna på telefon 89 88 15 89.

Hvilket leveringslande understøtter betalingssiden & Klarna?

Et leveringsland er altid knyttet til én bestemt valuta, og systemet understøtter Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Østrig & Holland. Præcis hvilke af nævnte lande, din webshop kan tilbyde Klarna til, afhænger af hvad din Klarna indløsningsaftale omfatter.

Hvilket sprog understøtter betalingssiden?

Betalingssiden understøtter Dansk, Svensk, Norsk, Engelsk og Tysk

Er betalingssiden krypteret?

JA, betalingssiden hvor kundens persondata valideres, sker via krypteret SSL certificeret
forbindelse til Klarnas betalingsservere, hvilket er godkendt og monitoreret af Comodo.

Hvilket valutaer understøtter Klarna modulet med?

Vi har i første omgang lagt ud med, at modulet virker med henholdsvis DKK, SEK, NOK & EUR.

Understøtter klarna modulet andre webshop systemer end DanDomain?

NEJ, vi har specialudviklet et integrationsmodul, med det formål at gøre integrationen nemt
mellem Klarna og DanDomain webshoppen. Modulet virker derfor ikke til andre systemer

Skal jeg selv installere/opsætte modulet i shoppen?

NEJ, CYCLOP & CO klarer alt den tekniske integration, og kræver blot at du giver adgang til
shoppens FTP + shop administration (admin bruger)

Er der support/vedligeholdelse inkluderet i produktet?

JA, CYCLOP & CO står for driftsupport og løbende nødvendige opdateringer til modulet. Klarna
håndtere administrativ support mht. spørgsmål/vejledning af Klarna løsningen samt
produktet i al almindelighed.

Skal jeg betale noget abonnement for løsningen?

JA, foruden de transaktionsbaserede gebyrer hos Klarna, skal du betale et løbende abonnement til følgende:

Klarna abonnementsaftale til DKK 299,00 pr. måned, hvilket afregnes direkte med Klarna.

Klarna integration DKK 249,00 pr. måned, hvilket afregnes direkte med CYCLOP & CO.

Betalings API til DKK 49,00 pr. måned, hvilket afregnes direkte med DanDomain.

Hvad koster transaktionsgebyrerne hos Klarna?

Når dine kunder vælger Klarna som betalingsmetode, betaler du følgende gebyrer til Klarna:

Klarna Faktura koster DKK 15,60 (ekspeditionsgebyr) pr. ordre/transaktion samt 2,95 % af ordretotalen, hvilket alt sammen er ekskl. moms og afregnes direkte mellem webshoppen og Klarna. Kunden selv, betaler ikke noget for denne model, med mindre webshoppen selv opkræver et gebyr.

Klarna Konto koster DKK 1-2 % af ordretotalen,hvilket alt sammen er ekskl. moms og afregnes direkte mellem webshoppen og Klarna. Kunden selv, betaler min. DKK 89,00 pr. måned eller ordretotalen fordelt på perioden (f.eks. 24 måneder) samt et administrationsgebyr på DKK 39,00 pr. faktura, hvilket kunden alt sammen betaler direkte til Klarna

Opsigelse/bindsperiode?

Opsigelsen samt bindingsperioden ser således ud:

Klarna har en bindingsperiode på 24 mdr, hvoraf der er 3 mdrs opsigelse. Såfremt aftalen ikke opsiges indenfor de 24 mdr, forlænges aftalen automatisk med yderligere 12 mdr.

CYCLOP & CO har en bindingsperiode svarende til den abonnementsperiode kunden har købt, hvilket er 3 mdr eller 12 mdr. Opsigelsen er 1 md. Såfremt aftalen ikke opsiges indenfor abonnementperiodens udløb, forlænges aftalen automatisk med yderligere tilsvarende antal måneder som der oprindeligt var købt.
DanDomain har en bindingsperiode svarende til kundens øvrige aftale forhold hos DanDomain, der følger deres webshop abonnement